"РЕЧІ-СНОДІЙНЕ"

Ранок задає настрій усьому дню. Від того, в якому гуморі прокинувся, залежить наскільки продуктивним буде час надалі та які емоції витатимуть навколо. Не виспавшись, хаотично збираючись зранку, навряд можна отримати задоволення й залишатись у позитивному режимі. Так ми притягуємо до себе негатив, повільно накопичуючи його в собі і виплескуючи назовні. Працювати за таких умов не хочеться, просинається апатія до всього навколо, інформація погано засвоюється. Звичайно, на це може вплинути чимало інших факторів, адже все залежить від буденних проблем і переживань кожного. Та за собою я помітила, що якщо вдається добре виспатись, то енергія всередині кипить і проситься бути чимскоріш задіяною у корисні справи. Я маю на увазі не лише повноцінний сон у вигляді 8 годин, але й приготування до нього. Про це, власне, сьогодні і поговоримо.

Ще недавно я перебувала в стані повної байдужості. Поступово вона трансформувалася в страх - страх нічого не встигнути. Не те щоб запланованого було багато, чи кожна хвилина була розписана. Ні. Проте внутрішні переживання нікуди не дівались, а сама я стояла на місці, не знаючи з чого розпочати, до чого приступити в першу чергу, як все поєднати і не втратити час на відпочинок. Тривога наповнювала мене з кожним днем все більше, а я билась в нерозумінні чому це відбувається. Адже усвідомлювала, що поставила перед собою приземлені цілі, яким просто необхідно приділити певний час. Проте все всередині відмовлялось жити в спокої.

Один вечір зумів увібрати в себе все занепокоєння і навести порядок в думках. Я звикла, що ранок має цілющі властивості, в котрих я так часто відчуваю потребу. Тільки зараз зрозуміла, що він тісто пов’язаний з вечірньою порою. В ході певних подій вирішила провести один день без техніки. Відключила всі ґаджети і присвятила не одну годину книзі, записам в записник та спілкуванню з найближчими. Це були дійсно чудові хвилини, яких мені бракувало. Тиша й душевне тепло огортало за плечі, а душа віднайшла втрачену гармонію. Незважаючи на те, що я звикла лягати спати не раніше півночі, організм добровільно здався. Що мене здивувало, адже коли я поверталась в режим, то мені доводилось боротись з собою, аби заснути. На це йшли не лише години, але й кілограми терпіння. Та що мене приємно здивувало ще більше - мій стан наступного ранку. Довгоочікувана радість і легкість сприйняття життя повернулись.

Така банальна річ як вчасний хороший сон зуміла витягнути мене з болота апатії. Після цього все пішло "як по маслу", я почала додавати в свій "to do list" ще більше справ, з якими успішно справляюсь, при цьому не відчуваю ніякого тиску і дискомфорту. Тому я вирішила присвятити цій темі великий пост, бо сон неможливо переоцінити. Я розповім про речі, які допомагають мені заснути швидше і які роблять перехід у світ сновидінь більш приємним, як фізично, так і морально.
① Чашка теплого напою

Розпивання зеленого чаю з ароматом полуниці стало таким собі вечірнім ритуалом. Зручно відкинутись в кріслі за переглядом веселої шоу-програми, повільно насолоджуватись великою чашкою напою – так виглядає мій ідеальний час після насиченого дня. Чай - знак для мого організму, що можна забути про буденні негаразди і просто розслабитись за нічогонеробленням. На жаль, є вечори, коли потрібно вижимати з себе сили, працюючи або ж навчаючись. Тоді в мене під рукою завжди стакан звичайної води - мій найкращий друг повсякчас, який освіжає і підбадьорює.
У весняну та літню пори краще розпивати трав’яні чаї, відштовхуючись від своїх смакових вподобань. Це не тільки смачно, але й корисно. Навіть сам процес заварювання знімає напругу і наштовхує на спокійний мотив. Ну а для тих, хто не боїться лишніх калорій у пізню пору і хоче душевно загрітись у дощову погоду - сюди

Візьміть улюблену чашку (принцип "чим більша, тим краща" як раз підходить), попорайтесь за кухонними приладдям, акуратно змішуючи інгредієнти, зосередьтесь саме на цьому моменті, відкинувши всі думки, котрі роєм живуть у голові, якомога дальше. Грійте руки об кружку, слідкуючи на рухом за вікном, або ж подивіться комедію, чи, що краще - поспілкуйтесь з близькими, пригостивши їх приготованим напоєм.

Однак не налягайте на десерти, насолоджуючись виключно чаєм. Розраховуйте час прийому їжі, пам'ятаючи, що за 3-4 години до сну холодильник краще не відкривати. Також тримайте каву під забороною, бо кофеїн у вечірній час - Ваш ворог, який не дасть легко заснути.

② Книги

Про переваги читання не потрібно і говорити, бо і так все зрозуміло. Вибравши правильну літературу можна якнайкраще розслабитись. Як показує досвід інших, то саме це заняття є таким собі телепортом з реальності у сновидіння. Звичайно, слід відкинути книги з динамічним сюжетом, де на кожній сторінці величезна порція яскравих вражень. Боюсь, так можна про сон остаточно забути, живучи у вигаданій історії, доки сонце знову не займе своє почесне місце. Обирайте легкі книги, навіть, якщо вони будуть геть банальними і заштампованими.
В цей період часу Вам потрібно щось ненав’язливе і просте. Безумовно, слід керуватись своїм бажанням, але й не забувати про розум, який хоче взяти паузу і не мудрувати над заплутаними сюжетними лініями. Читаючи анотацію та відгуки читачів, намагайтесь зрозуміти чи кінець написаної історії буде щасливим, чи заставить Вас топитись у сльозах. Якщо варіант другий, то закривайте вкладку, бо негативних емоцій, повних переживань, вистачає і в реальному житті. Нам ж потрібно запастись лише хорошою енергетикою, аби і ранок був таким же. Я великий шанувальник драми, як на екрані, так і на сторінках. Проте все частіше помічаю, що мені цього не потрібно. І ті хеппі-енди, які в більшості випадків дратували, набули значення.

Підбірки на livelib до Ваших послуг.


③ Спокійна музика

Не менш важливим та дієвим способом швидко заснути є музика. Тиха, не гомінка, повільна. Неважливо чи це повноцінна пісня, чи ж тільки музичний супровід. Композиції Людовіко Ейнауді стануть ідеальними саундтреками не одного романтичного вечора. Чаруючі твори "Sleeping At Last" теж стануть чудовим доповненням і занурять у потрібну атмосферу. Я склала невеликий плейлист, котрий можна прослухати трохи вище.

Останнім часом я не можу засинати без музики. Наче запрограмувала свій організм і він тепер може піти на заслужену підзарядку тільки після пари пісень. Для тих, хто вчиться засинати раніше, це стане в нагоді, адже саме так я колись вчилась засинати на 2-3 години раніше, аніж зазвичай. Я включала мантру Deva Premal – Shima Shima, що розплескувала спокій по всьому тілі.
Зараз без проблем можна знайти композиції, які будуть колисковою. Для тих, кого заспокоює природа, є чудовий сайт, де зібрані звуки природи.
Проте, як на мене, найкраще засинати в цілковитій тиші, над чим я і буду працювати надалі. Музику ж можна включити на фон, коли збираєшся в ліжко, тим самим себе налаштовуючи на очікуваний відпочинок.

④ Вечірні процедури

Цей пункт особливо сподобається жіночій половині. Приділяти час на догляд за собою, навіть якщо це буде щось незначне, потрібно. Розслабитись після важкого дня, абстрагуючись від стресу. Вдихати аромати кремів, масел, гелів, що зводять з розуму. Неквапливо робити звичні справи, насолоджуючись спокійними треками і тішити себе думкою, що нікуди не потрібно поспішати.
Якщо день був особливо насиченим і відчувається втрата значної частини сил, то найкращим рішенням буде напустити ванну. Візьміть з собою ароматичні свічки, включіть, як вже зазначалось, хорошу музику, опустіть бомбочку для ванни (яку Ви можете зробити самостійно), чи будь що інше, що подобається, та позбувайтесь від думок, котрі бентежать, повністю розчинившись у теплі й комфорті. Цей час належить лише Вам, тому відпочивайте і бережіть ті світлі почуття, що виникають.

⑤ Запахи

Я не відношусь до тих людей, котрі злегка помішані на парфумерії. Я за природність, тому люблю ненав’язливі, ледь відчутні аромати. Та слід віддати належне - іноді вони мають магічний ефект. Адже закриваючи очі можна перенестись куди завгодно - все залежить від фантазії і самого аромату. Скільки запахів, стільки ж емоцій, що вони викликають. Будь то збудження, ніжність, романтика, енергійність... От і розслабляти вони вміють не гірше.
Лавандові аромамасла підходять якнайкраще. Вони допомагають при втраті енергії, заставляють попрощатись з агресією та гнівом, до того ж чудово допомагають при безсонні. Тому, як можна здогадатись, для того, аби швидше заснути - запах лаванди - ідеальне рішення. Також слід згадати про ладан, який позбавляє від напруги, переживань та заспокійливо впливає на розум. Подібними ефектами володіють лимон, мандарин, меліса, кедр, грейпфрут.
Та якщо закуплятись маслами зовсім не хочеться, то можна обійтись аромасвічками, асортимент яких зараз неймовірно широкий. До того ж свічка не лише благополучно вплине на міркування та понизить рівень тривоги, але й задасть тон вечору.


  Постільна білизна

Важливе значення має ліжко, де і проходить процес підзарядки організму. Слід регулярно змінювати постільну білизну для підтримання свіжості та чистоти. Надайте перевагу спокійним пастельним тонам, відсуваючи яскраві та ті, що "ріжуть очі". Облаштуванням спального місця не потрібно нехтувати, адже Ви повинні хотіти повертатись туди кожного вечора. Не тільки тоді, коли розум перестає функціонувати в жвавому режимі і захочеться завалитись куди-небудь, закриваючи повіки. Це місце має манити у свої обійми. Тож оточіть його м'якими подушками, можливо навіть іграшками, котрі відганятимуть страшного "бабайка". Зробіть його максимально комфортним і безпечним.
Приділіть особливу увагу засобам, які при пранні просочують білизну запахом. Вони не мають бути разючими, бо ж організм замість очікуваного розслаблення відчує натомість роздратування. 
 Медитація

Розслабитись потрібно не лише фізично, але й духовно. Не обов’язково приймати позу лотоса чи читати мантри. Це, в першу чергу, звільнення думок, внутрішнє очищення і зцілення. Я не буду вдаватись більш детально в складові медитації, скажу лише, що варто покопатись в гуглі і знайдете чимало аудіозаписів, де приємним голосом Вам будуть надані вказівки для розслаблення, які допоможуть швидше заснути і наповнять правильними думками.

⑧ Зручний одяг

Мабуть, один з найважливіших пунктів в моєму списку. Я обожнюю піжами, котрі на розмір більші, через що я відчуваю себе більш комфортно й затишно. Вечірня одежа не повинна сковувати рухи, навпаки - дарувати свободу. Якщо літом можна обійтись просторими футболками, то в усі інші пори року, незалежно від позначки на термометрі, я не розлучаюсь зі своєю піжамою. Також не можу уявити нічне проведення часу без теплих носків. В мене постійно (люблю перебільшувати, але в більшості випадків, це дійсно так) холодні пальці як на руках, так і на ногах, тому я завжди потребуюсь в милій парі в’язаних шкарпеток.
⑨ Нотування думок

Часто в голові крутиться забагато ідей, які не дають заснути. Саме страх того, що щось "вилетить з голови" , не дає повністю зануритись у стан покою. Все те, що крутиться в думках слід обов'язково записувати, аби воно нікуди не поділось. Виплескати все на папір, запевняючи тим самим себе, що ідея не буде втраченою.
Натхнення, як правило, просинається у вечірню пору. Зазвичай тоді, коли вже готовий відключитись, але раптом виникає чіткий образ того, що хочеться донести. Буде невимовно прикро, якщо зв’язок обірветься і якісний в перспективі продукт буде забутим. Я з тих, хто заблоковує свою свідомість і не піднімається з ліжка, аби щось занотувати, зробити легкий начерк. Як наслідок - ранок наповнений жалем. Аби не тужити за втратами, як це приходилось робити неодноразово мені, тримайте записник з ручкою біля себе, або ж мобільний телефон, що значно зручніше (проте я за те, щоб всі пристрої в нічний час знаходились якомога далі). Тут обираєте, що для Вас важливіше - сон чи ідея. Скажу лиш те, що допоки Ви не зафіксуєте її хоча б письмово, то вона Вас не облишить. Тому віддайтесь процесу, якщо з’явилось бажання і слухайте власний організм.
Повільно рухаючись до завершення, хочу також згадати про свіже повітря - провітрюйте свою кімнату, тим паче, що зовсім скоро погода буде цьому сприяти, виходьте на балкон, любуючись зоряним небом, або ж робіть вечірні піші прогулянки в околицях, що ще краще.
Не виснажуйте організм фізичними вправами за 6 годин до сну. Також їжте за 3-4 години до сну, про що вже вказувалось. Вечеря провинна складатись з легких продуктів, які швидко перетравлюються і не викликають важкості в шлунку.
Займайтесь тими справами, що Вас розслабляють, як от малювання, наприклад. Щось, що не забирає багато енергії, але діє так само заспокійливо, як молоко з медом. Вечір - час для звільнення думок і отриманням задоволення від рівномірності дій. Тож приглушіть світло, вимкніть усю техніку та займайтесь тим, чого просить душа. .


— завжди Ваша,
Аляска.
Blog Widget by LinkWithin