ПОВЕРНУТИСЬ В РЕЖИМ

Весна нетерпляче постукує у віконну шибку, посилаючи знаки про свій прихід у вигляді щебету пташок та раннього підйому сонця. Пора виходити із зимового застою, вилазити з-під груд в'язаних речей, прощатись з підступними лінощами й починати займатись собою. Бо, як то сказала Гретхен Рубін: "Поводьте себе так, як хочете себе відчувати". Бажаєте перебувати в режимі калюжі, запихаючи чергове тістечко й насолоджуватись бездіяльністю? Або ж пора відмовитись від пагубних звичок, встаючи на шлях саморозвитку, хорошого самопочуття й чималого запасу енергії?

Я з тої когорти людей, котрі постійно шукають "початок". То у новому році, то у кожному понеділку, новому місяці, порі... Ось і весна служить певним мотиватором, бо як тільки небо повернуло звичну блакить, захотілось знову відновити свій режим, чи створити новий, який допоможе триматись у формі, невтомно працювати й бажати бути продуктивним. Просинатись в хорошому настрої, насолоджуючись першими хвилинами дня, замість того, щоб гарчати на будильник, занурюючись під шар ковдри; займатись фізичною активністю, а не протирати стілець; вдруге віднайти правильне харчування, поступово борючись з тягою до солодощів; відчувати спокій всередині, а не провину за те, що знову не вдалось; викинути все те, що неправильно, натомість заповнюючи речами, котрі будуть впливати на подальший розвиток і підштовхувати на щось нове й незвичне; відчувати задоволення собою й зміцнювати силу волі; зібратись, навчитись організовувати свій час, позбуваючись хаосу в житті.

Протягом останнього місяця я роздумувала над тим, як має виглядати цей мій режим. Хоч саме слово викликає доволі дискомфортне відчуття, обмежуючи якоюсь мірою власну свободу, проте він необхідний, аби взяти себе "в руки" й почати бути активним. Дисципліна означає свідомість вибору. Пора змінювати буденність. Пора змінювати себе.

Лютий був демо-версією того, до чого я хочу прийти. Як і очікувалось, справитись з поставленою задачею я не змогла, що дало мені зрозуміти власні помилки, усвідомити як примусити себе робити те, чого не хочеться - знайти речі/слова, які є ефективними для мене. Тому в цьому дописі я поділюсь з власними спостереженнями, які, надіюсь, пригодяться і Вам. Бо хоч зима і затягнулась, лінь зв'язала міцними оковами, однак слід зрозуміти, що від подібного проведення часу до успіху не прийдеш. Відпочинок має силу лише в обмеженій кількості. Потім він переростає в антипатію до всього, і зрештою наштовхує на думки, що час щось робити, кудись направляти своє бажання, енергію та вміння.
З початком навчання вільний час значно скоротився. Зате тепер я чіткіше уявляю як виглядатиме мій розпорядок дня, тому і свій режим буду вплітати в нього, аби мені було зручно та комфортно.
Перш ніж говорити про способи, як, власне, "зайти" в цей режим і вже з нього не виходити, я поділюсь власним розпорядком, над втіленням якого буду працювати надалі:
✓ просинатись о 7:00. Я люблю ранки. Я купаюсь в них, і готова організувати протест законам природи, щоб він був двічі, а то і 3 на день. Цей період часу є найбільш ефективним. Саме в цей проміжок я люблю вчити, писати, читати, ласувати вівсянкою, не поспішаючи збиратись по справам, спостерігаючи за метушнею, що за вікном. Мені важливо навчитись просинатись рано, що є доволі проблематичним для любителя повалятись у ліжку якомога довше. В своїй демо-версії мені знадобилось 3-4 дня, аби організм автоматично просинався у зазначений час. Однак після кількох ранків я зрозуміла, що мені це ні до чого, так як на вулиці ще зима, себто ранні години прирівнюються до нічних. Я просто не знаходила собі заняття у ранкових сутінках, від чого настрій повільно спадав. Та з приходом весни все змінилось, тому я таки вношу цей пункт в остаточний список. Всім відомо, що для того, щоб підйом був легким і приємним, в першу чергу слід рано лягати спати - принаймні не в той день, коли слід просинатись. Тому наступним пунктом буде:

✓ засинати до 23:00. Канікули руйнують всі звички організму, налаштовуючи його на нові спокусливі правила, як от "навіщо так рано лягати спати, коли можна приділити соц. мережам чи фільмам половину ночі?". І ранки переносились на обіди. І сніданки забирали на себе звання обіду. І звичний розпорядок дня збивався. Після подібного важко "повернутись", бо ніякими словами не можна заставити себе заснути, лиш перекочуватись з одного боку на інший в примарній надії, що зовсім скоро прийде сон. Ці хвилини очікування особливо неприємні, незважаючи на те, що я терпляча. Та діватись нікуди - ти просто лежиш, перебираючи в думках усі способи, що допоможуть відключитись.

✓ фізична активність. Я довго визначала в якій формі ця активність має проявлятись. Біг - не моє. Важкі тренування теж. Я згадала про йогу, яка наповнювала мене гармонією зсередини, та чомусь через лінь була забутою. Також сюди підійдуть піші прогулянки.

✓ писати кожного дня. Тут і пояснення не потрібні, бо потрібно виписуватись. Не важливий розмір замітки, ні її посил... Головним є сам процес, який має увійти у звичку.

✓ ні мучному! Я знаю, що я можу, бо колись вже жила без солодкого близько 3 місяців і не існувало спокуси, яку би я не змогла приборкати. Однак лютий показав, що все не так просто. Не злічити кількість разів, скільки я починала своє життя без виробів з борошна, однак мій максимум цього року - 4 дні. Потім, попри те, що я розуміла, що не потрібно про це думати, не потрібно одягати верхній одяг, не потрібно йти в магазин, не потрібно брати з полиці смаколик, в мені просинався ненажера і зупинитись здавалось неможливим. І так по кругу: я зарікаюсь не їсти солодкого, потім сама ж порушую обіцянку, сердячись на власну слабкість і через декілька днів все починаю знову.

✓ година іноземної мови. Я вже писала в попередньому дописі, що почала вивчати корейську мову, яка поступово мене затягує. І для того, щоб результат був дійсно хорошим, слід кожного дня виділити час на неї. Навіть якщо цей час буде обмежуватись 10 хвилинами - це краще, аніж нічого. Найбільш оптимальним варіантом я вважаю годину. Звичайно, цей проміжок може коливатись, адже все залежить від бажання, втоми й зацікавленості.

✓ тихі вечори без техніки. Дати відпочити душі, виключаючи усі ґаджети, а вільний час провести за читанням. Це дає змогу розслабитись, забути все погане, що сталось за день й почати очікувати ранок, який буде наповнений новими силами та ідеями.

Насправді не такий великий список, але навіть деякі пункти з нього я не виконувала. На початку в ньому були ще деякі завдання, які виявились не такими потрібними загалом, і лишень давити на мене. А в моєму задумі було головним те, щоб я відчувала задоволення від того, що роблю, а не дискомфорт. Тому те, що наведено вище, є оптимальним варіантом для мене. Подумайте, що Вам хочеться внести в свої будні, але щоб воно було Вам по силам. Не потрібно себе занадто виснажувати.

А тепер переходимо до головної частини допису - як все це втілити і вшити у будні міцними нитками - щоб надовго.
Першим кроком є моральна підготовка. Ви повинні ретельно обдумати, що хочете бачити в своєму житті, що нового принести, якими якостями наділити свою реальність, щоб було добре і комфортно. Запишіть свої бажання на листку, ретельно обдумуючи, чи це дійсно те, в чому Ви відчуваєте потребу. Не думайте про труднощі, які можуть виникнути в процесі, про те, що заплановане буде непідсильним - головне хотіти. Закрийте очі, уявляючи своє ідеальне майбутнє. Не поспішайте повернутись у теперішнє. Запам’ятайте той образ, що виник в уяві, і подумайте, що потрібно зробити, аби це все втілилось. Корисно також буде почитати відповідно літературу, чи переглянути кінострічки про самоорганізацію та самодисципліну. Величезним поштовхом для мене стала книга Гретхен Рубін, яку я вже сьогодні тут згадувала, і про яку писала раніше.
Далі складіть графік, продумуючи зручний час для виконання кожного пункту зі списку. Тримайте листок, де все зазначено, перед собою, аби не забувати про власну обіцянку. Нехай він буде постійним нагадуванням. Складаючи графік, пам’ятайте, що в ньому обов’язково повинно бути щось як для душі, так і для тіла.

А тепер можна приступати до виконання. Легко не буде на початку, однак поступово все це стане звичною справою, непомітно вливаючись у кожен наступний день. Одним з основних чинників є регулярність. Не лінуватись, не знаходити виправдання "чому не сьогодні", забути про "завтра", пам’ятаючи тільки про "зараз".
На початку року я склала список 10 корисних звичок, з яких Ви можете почерпнути щось для складання власного розпорядку. Хочу більш детально поговорити про 3 найбільш можливі й "популярні" пункти у "режимі".

① Ранній підйом

Перш ніж організм налаштується на самостійне пробудження, слід подумати про методи, які зроблять цей процес дієвим. Це, звичайно, будильник. Перше, що потрібно зробити - вибрати мелодію. Не свою улюблену композицію, бо, боюсь, таким способом вона швидко перестане бути улюбленою. Якусь приємну на слух, спокійну, щоб виходити зі стану сонливості було приємно. Можливо більш ефективнішою і буде гучна запальна пісня, але потрібно враховувати, що навряд чи такий ранок можна буде назвати добрим. Другим є те, що будильник слід поставити в другому кінці кімнати - для того, щоб мелодія зупинилась, потрібно піднятись з ліжка. Після чого потрібно залишатись у вертикальному положенні, не звертаючи увагу на тягу повернутись. Аби остаточно прокинутись , вмийтесь прохолодною водою, почніть готувати сніданок, слухаючи енергійну музику, при нагоді танцюючи. Старайтесь отримати максимальне задоволення, й пишайтесь, що зуміли встати в таку ранню годину.

②  Спорт

Один з найважчий пунктів, але і найважливіших. Фізичні тренування не можна недооцінювати, бо саме вони допомагають пам’ятати про організацію. Якщо Ви такі ж як і я - навіть не хочете задумувати про навантаження, то йдіть наступним шляхом:
виберіть те, що Вам підходять. Я вже писала, що для мене найкращим варіантом є йога. Не забувайте про такі речі як велосипедні прогулянки, біг, танці. Впевнена - щось знайдеться.
✓ компанія. Буде чудово, якщо Вам вдасться знайти однодумців, котрі будуть розділяти Ваше бажання. Саме вони будуть підтримкою, та й разом, як то кажуть, веселіше.
✓ спільноти ВК. Вступайте і ще раз вступайте в пабліки, присвячені здоровому способу життю, бо саме вони наповнятимусь стрічку новин постійним нагадуванням й мотивацією.
✓ абонемент. Купивши абонемент, заплативши за нього гроші, буде важко піддатись ліні, бо цінність тренувань зросте.
Для тих, хто хоче займатись вдома хочу порадити канал на YouTube, який точно допоможе. Там знайдете безліч тренувань, як окремих, так і повноцінних, шалену дозу мотивації, все про здорове харчування та спорт.

③  Харчування

Ми - те, що ми їмо. Піддаємось моментам слабкості й забуваємо про все, що правильно, що не правильно, бо ж один раз живемо, навіщо себе обмежувати? Та слід задуматись, чи довго проживемо, якщо будемо надалі травити власний організм. Якщо є можливість, то проведіть генеральне прибирання на власній кухні, позбавляючись від усіх шкідливих продуктів. Коли спокуса не мигоче перед очима, то значно простіше стримуватись. Вийдіть з різноманітних спільнот, присвячених красивій їжі, натомість вступайте в ті, що присвячені здоровим рецептам. Я не кажу робити значний переворот, жуючи лише зелень. Ось-ось весна принесе величезний асортиментом овочів та фруктів. Тяга до усього шкідливого буде не такою сильною. Влаштуйте профілактику організму і він обов’язково віддячить.
Для мене проблемою залишається відмова від солодкого. Спочатку я вирішила, що найрозумнішим рішенням буде розширити рамки обмежень й насолоджуватись тістечками і іншими смачностями в першій половині дня. Однак це не дня мене, бо давши собі крихітну вільність вона переростає в щось більш масштабне й зовсім не корисне. Перепробувавши масу найрізноманітніших способів, зрозуміла, що так і не можу знайти той самий секретний інгредієнт, який відіб’є тягу до мучних виробів. Його просто не існує. Вся справа в мені - нічого не вийде, якщо я справді цього не захочу. А якщо я цього не хочу, то чи потрібно воно мені взагалі? "Потрібно" - сказала впертість. Хоча б на місяць - перевірити власну витривалість. Та й не впевнена, чи готова прийняти цей виклик. Однак відтягування ні до чого хорошого не приведе. Менше плануйте свій "початок", а починайте! Зараз. Я помітила, що чим більше я говорю про свою відмову, тим скоріше вона приходить до завершення. Проте коли про свій план знаю лише я, то стримуватись вдається легше.
Як би це кумедно не звучало, але мені справді допомагає фраза: "Я мужик!". Вона вселяє в мені якусь внутрішню віру, відкидає всі сумніви і допомагає триматись. Також ефективним для мене виявилось запитання: "А чи стану я щасливішою, якщо піддамся спокусі? Чи вартує воно того?". Дайте собі і Ви відповідь.

Найважливіше, що я зрозуміла - потрібно навчитись себе пробачати. Не гризти себе через ту чи іншу дію, яка віддалась зривом і начебто зіпсувала все, над чим Ви працювали до цього часу. Бо насправді ніякої катастрофи нема в тому, що Ви дозволили собі зайвого, не дотримали власної обіцянки, відбились від поставленого графіку... Все це поправимо. І замість того, щоб гніватись на себе, від чого буде важче повернутись на круг, з якого зійшли, краще відпустити образи, забути про них і продовжувати, наче нічого не сталось.
Оточуйте себе мотивуючими цитатами, котрі будуть кожного дня підбадьорювати і не давати збитись з напрямку. Недавно я створила альбом, де зібрала якраз такі фрази, що не дають мені зупинитись.

Не забувайте - головним є систематичність. Краще зробити мало, але правильно й кожного дня. Регулярність і ще раз регулярність! Ви робите це для себе, отож зробіть як слід. Якщо Вам тісно у вашому графіку, то виділіть день, коли зможете робити, що захочеться, яким би воно нісенітним не здавалось. Дозволяйте собі поблажки, але не переборщіть, бо який тоді сенс в цьому режимі? Створіть розумний баланс, щоб постійно не відмовляти собі в задоволенні.
Нехай весна дарує багато сил, терпіння й правильних думок!

— завжди Ваша,
Аляска.
Blog Widget by LinkWithin