ШПИГУН НА ТРЕНІНГАХ

За останній місяць я відвідала чимало тренінгів, черпаючи з них необхідну мені інформацію. Не скажу, що все буду використовувати на практиці, однак почула багато цікавих, а головне корисних даних. В цьому пості я спробую систематизувати все почуте, розкласти "по полицям" і поділитись такими собі мудростями із Вами. Зараз я копаюсь в замітках свого блокноту в спробах це все з’єднати і надати зрозумілого вигляду.

Отже, тут на Вас чекають поради про PR, настанови від Гаврилишина стосовно командної роботи, фрагменти лекції про подолання страху публічних виступів, як правильно зняти відео-сюжет, також ми приготуємо "смачний" пост та розберемо основи написання статей.
Виступлю невеличким шпигуном, почерпнувши від усіх почутих лекцій найкорисніше і виплескуючи все це тут.
"Смачний пост"

Зараз поширювати інформацію стало набагато простіше, адже на допомогу прийшли соціальні мережі. Однак навіть тут не все так легко, адже пости з’являються кожної секунди і аби зробити якісний, той, який вмить розлетиться, слід попрацювати.
Для початку слід набрати привабливий текст. Важливо, щоб він не був сухим, а чіпляв користувача інтернет-сторінки. Головне - заінтригувати! Подумайте над різними варіаціями і оберіть той, який захопив би і Вас.

Важливим є візуалізація, себто зображення. На допомогу тут приходить чимало сайтів, з якісними зображеннями, яких є безліч. Не забувайте, що проілюстроване повинно відповідати тексту. Безглуздо буде виглядати серйозний політичний пост з прикріпленим знимком милого котика. Не лінуйтесь затратити свій час на пошук "того самого" вірного зображення. Адже саме воно і привертає увагу, і перш ніж прочитати текст, саме фото буде головним.
Для того, щоб пост набрав більшої популярності і його побачили не лиши Ваші підписники, рекомендується згадати в ньому якусь відому людину. Звичайно, ця людина повинна мати відношення до запланованого Вами заходу. Влаштовуєте зустріч прихильників творчості Байдака? Відмітьте його на пості, аби він побачив Ваші старання і, при бажанні, поширив інформацію.

Зачекіньтесь. Відмітьте себе на карті. Можливо це не так важливо, проте є додатковою можливістю просунути інформацію.
Вдячності твіттеру, який приніс в наше життя хештеги. За допомогою них можна швидко відшукати потрібно інформацію. Будь-то визначна подія, благодійна акція, або ж просто хороша цитата. Тому не будьте скупими на хештеги. Але, аби очі відвідувачів сторінки не лякались від сотень #, приховайте їх. Все просто - відкрийте прикріплене зображення і вже там давайте волю фантазії, придумуючи хештеги, які користуються найбільшим попитом через інтернет-користувачів. Використовуйте слова які близькі по сутті. Продовжуючи брати за приклад Байдака, використайте #письменник #книга #Львів тощо. Шанси на те, що пост побачить більше людей, значно виростуть.

І, на кінець, порада - вміщуй в свій пост 2 абзаци. Не більше. Особливо, якщо це стосується ВКонтакті. Більшість не хоче читати багато тексту. Подавай найнеобхідніше стисло, але цікаво й інформативно, захоплюючи усі необхідні подробиці.
Для просування посту можете пропонувати його в різні спільноти, дивлячись, які з них відповідають тематиці посту.



Публічні комунікації

Хто боїться виступати перед публікою? Я боюсь! Пам’ятаю, в дитинстві, виступаючи з шкільним хором, надмірне хвилювання переступало свої границі, в результаті чого, коли всі старанно виконували свої партії, я реготала, заражуючи своїм сміхом усіх навколо. І, здавалося б, це повинно так і залишитись в дитинстві. Саме так я і думала, допоки не прийшов час ставити в коледжі постановку з англійської мови. Досі переглядаю записане з того дня відео і не можу стримати ні сміху, ні сліз. Це було щось!

Мені і досі важко виступати на публіці і добре, що такі виступи в минулому. Та я знаю, що вони ще неодноразово з’являться в моєму житті, тому потрібно бути до них готовим. Ось так поступивши в медіашколу, нас "заставили" представитись, розказати коротко про себе. Я неймовірно хвилювалась, раз за разом повторювала свою міні-промову в думках і коли дійшла черга до мене, то трохи тремтячи від переживання я таки зуміла розказати все задумане. Як правило ось таке накручування грає злі жарти і людина, повторюючи свою слова, заучуючи її, в потрібному моменті просто забуває усі слова. Так сталось і з моєї мамою, коли вона проголошувала тост на весіллі. 2 дні вона вчила красиве привітання, та коли встала перед молодятами. взявши мікрофон в руки, то вкрай розгубилась і була змушена читати з листочка, після слів "Я забула", котрі викликали у аудиторії сміх, а мама ще більше зніяковіла.

Тому я одночасно люблю і не чимдуж біжу від раптових виступів. Ось так в школі авангарду спонтанно закликали представитись та знову розказати пару трійку слів про себе. Думати не було часу, як, власне, і переживати. Я впоралась набагато краще, ніж в медіашколі та була дійсно приємно вражена своїм представленням.
Найбільш очікуваний тренінг у медіашколі, який провів Іван Омелян і котрий повністю виправдав мої очікування. Я не стану розкривати усі почуті секрети - не відбирати ж хліб у свого ментора. Але основними речами люб’язно з Вами поділюсь.

Як я вже писала, страх, мабуть, виступає основним чинником, чому виступаючі часто "запорюють" свої промови. Аби цей страх обеззброїти для початку слід розмножити адреналін - "Розмазати його, як масло на бутерброд". Тут допоможуть фізичні вправи та правильне глибоке дихання. Наступним кроком є підключення уваги. Слід придумати присутніх в залі, котрі незабаром будуть вникати у те, про що Ви збираєтесь говорити, у смішних образах. Бачите он того пухленького чолов’ягу? Одягніть його в костюм рожевого єдинорога. А ось та сувора жінка, яка, здається, забула, що означає хороший настрій? Думаю, костюм телепузика їй якнайкраще підійде. Ці візуальні картинки розрядять обстановку у власному розумі. 

❝ Страх - потенційне задоволення. Подолавши його ми получаємо насолоду.

Після довгого віщання ми, ясне діло, втомлюємось і нам потрібні паузи. Вони можуть набути вигляду запитань публіці.
Щоб позбутись заучування, яке призведе до пагубних наслідків, слід чітко візуалізовувати те, про що говориш. Ще в школі одна викладач навчила нас цього методу. Пройшло вже більше 5 років, а я й досі пам’ятаю не зв’язані між собою слова, більше того - в тому порядку, в якому вони були зазначені спочатку. "Книжка, крісло, дошка, будинок, буддизм, квітка..." (продовжувати не стану, бо їх багато, а ми дорожимо нашим часом). Підключивши уяву ми малюємо у власних думках величезну книгу, яка впевнено сидить на кріслі та дивитись на величезну дошку. На цій дошці зображений будинок, довкола якого сидять буддисти і, піднявши руки вгору, у їхніх долонях можна побачити квітку... Все просто, чи не так?

❝ Уява - наш союзник.

Не слід забувати і про слова-паразити, які легко можуть зіпсувати всі вкладені старання. Тому необхідно контролювати те, що ми хочемо сказати, говорити повільніше. Буде надзвичайно добре, коли Ви підключите своїх знайомих. Ось так Іван, коли ми почуємо від нього його слово-паразит, повинні плескати. Подумайте над власними варіаціями, адже це дійсно допомагає.
Великою проблемою є і хезитація, яка виникає через те, що мозок, формуючи речення, утворює паузи.

❝ Не будьте вівцями!

Знову ж таки - повинен бути контроль. Полегшити справу можуть незвичні слова, які хоч і будуть паразитами, але більш оригінальними: епічно, апріорі, фантастика.
А щоб дізнатись продовження, а саме про імпровізацію, як чітко говорити, контролювати емоції, збудувати композицію свого виступу та впевнено почуватись перед публікою - йдіть на тренінги Омеляна ;)
Написання матеріалів і публікацій

Хотіла я стати журналістом, приблизно уявляючи, що ця професія з себе представляє. Хоч зараз плани на майбутнє змінились (проте залишаються такими ж примарними), такий собі тренінг, який відбувся в рамках медіашколи і котрий провела Мар’яна Зварич, послужив невеличким вступом в журналістику. В цьому розділі ми розглянемо 3 жанри статей, які є основними.
Інформаційні
Слід відповісти на такі запитання як: хто? що? де? коли? як? Не пропускаючи жодного. Інформаційний жанр містить лише 2-3 речення, без заголовку. Сюди входять звіти, репортажі з обов’язковим зазначенням дати.
Наприклад: 16 жовтня до Тернополя прилетіло НЛО. Жителі району Дружба стали свідками цього явища близько 16 год.
Також "золотою" формулою є: П-С-П, де
П - просте речення
С - складне
Аналітичні
Шукаємо зв’язки, надаємо статистику, інформаційні запити. Тут буде доречно вказати подробиці, деталі, пояснення з точки зору експерта. Головне - об’єктивність.
Приклад: 16 жовтня до Тернополя уже вдруге прилетіло НЛО. 30-річний чоловік, вигулюючи свою собаку, замітив надприродне явище о 16:03. Валерій Іванович, експерт по непізнаним літаючим об'єктам, стверджує. це зв’язано з виборами.
Художньо-публіцистичні
Ось тут нарешті можна дати волю своїм почуттям та суб’єктивності. Більше емоцій, деталей, можна дозволити забути про аргументи. Такий жанр найчастіше зустрічається саме в соц.мережах, в різноманітних блогах.
PR

Скажу одразу, це найбільш важлива для мене тема. Хоч я і не отримала відповідей на ті запитання, які мене хвилюють, бо тренінг був присвячений піару громадський об’єднань, все ж почуті корисності я в себе поглинула. Тут я буду подавати інформацію саме про організації, проте можна її корегувати під себе та взяти щось корисне з цього.
Перше, що слід пам’ятати - активність. Потрібно якомога частіше звітувати про події, інформувати свою діяльність, викладати кожен, або ж через день, нові пости.

❝ Через активне звітування ми генеруємо довіру.

Поширити свою діяльність можна через Інтернет ЗМІ, сайт організації, соц.мережі, телебачення, радіо, газети, білборди чи листівки. Варіантів чимало, тому слід обрати той, який підходить саме Вам. Проаналізувати чи можете витрачати кошти на розкручування, або ж оволодіти фотошопом, терпінням й наполегливістю і пробувати просувати свою марку власноруч.
Порада: інформація на зображеннях сприймається краще.
Що стосується тексту, то він повинен містити заголовок, який, в свою чергу, має бути інтригуючим. Тобто загальні назви одразу відкидаємо, бо вони ні про що. Якщо інформації багато - розбиваємо її на підзаголовки. Згадуємо шкільні часи, де нас вчили, що обов’язково повинен бути присутнім вступ, основна частина і висновок. Тобто ми починаємо, розвиваємо тему і закінчуємо її.
Привертати увагу будуть зображення, про що ми вже говорили. Також підписуйте фото, хто і де зображений. Можна залучити експертів, обов’язково вказуючи їх посаду та ім’я.
В соціальний мережах для привертання уваги вставляємо аудіо та відео. Останнє повинно бути коротким та зрозумілим - нічого зайвого (2-3хв).
Оригінально будуть виглядати елементи інфографіки. Проте на них слід затратити час, уяву і озброїтись необхідними вміннями. Тому, якщо є можливість, залучаємо дизайнерів.

Персональні бренди > Корпоративні бренди

Отже, основні критерії для просування громадських об’єднань:
✓ історія ГО - перший елемент бренду
✓ історія засновників (все це лише надасть більшої вагомості та важливості вашій організації)
✓ визначити цілі, методи роботи
✓ візуальний образ - обрати логотип, підбираючи правильні кольори, які би "вписувались" в діяльність організації
✓ звіти по роках роботи
✓ персональна сторінка
"Молодь змінить Україну"

Протягом 2 днів мені вдалось спостерігати за публічними виступами економіста з величезної літери, який досягнув чималого на світовому рівні й продовжує дбати про свою неньку-Україну. Про досягнення Богдана Дмитровича Гаврилишина можна говорити чимало, проте усю інформацію Вам люб’язно нададуть Інтернет-джерела, а от про те, що він за людина - лише ті, хто знає його особисто.

Гучно й фальшиво буде казати, що я зрозуміла усе єство цього видатного чолов’яги, тому я промовчу. Однак поділюсь своїм першим враженням.
Це неймовірна тепла людина, котра залишається бути світлою й "фантастичною" незважаючи на всі складні випробування та труднощі. Найважливіша порада, яка супроводжувала весь його виступ - не переставайте мріяти. Вірте у свої сили. Ось 3 компоненти успіху: вміти, вчитися, діяти. Все в житті починається з мрії. Слід забути про холодні розрахунки й відважно відатись своїм бажанням.
Скільки раз я чула подібні заклики, та й сама ними користуюсь, проте саме із вуст Богдана Дмитровича, за плечима якого грандіозний досвід, це звучить найбільш правильно й правдиво.
Богдан Гаврилишин вірить, що молодь змінить Україну, тому він створив програму для молоді, яка би розвинула Україну, запозичивши все найкраще в найбільш успішних і розвинутих країнах.
Мій вік ще не досягнув тої позначки, коли можна подаватись, та й навряд чи я на це зважусь. Однак усім активним скажу -  подавайтесь!

Хоч і Богдан Дмитрович представляв свою програму, проте вказав на головне, що є у нашому житті - мрія. Все починається саме від неї. "Вірте у свої сили" - каже видатний економіст. На його думку, щоб стати успішним потрібно вміти, вчитись, діяти.
В кінці його виступу, коли всі розходились, ми ще трохи постояли під "Перемогою" - місцем де все і відбувалось, як до нас вийшов Богдан Гаврилишин та тепло обійняв.
Вірте в свої сили і будьте терплячими.
Як правильно зняти відео-сюжет.

Починаємо з основного - сюжету. Його слід прописати перед тим, як знімати, щоб точно уявляти картину, що повинно бути, де і як. Обов’язково повинен бути присутній головний герой - людина, якій всі будуть співпереживати. Нажаль, людей зацікавлюють більше драми, котрі схожі на їхні власні життєві ситуації, або ж ті, які дають відчуття, що в них ще не все так погано.

❝ Головне правильно зварити борщ!
Поради:
✓ Жінку знімаємо віще лінії очей, чоловіка, відповідно, нижче.
✓ При записі інтерв’ю журналісту слід стояти ближче до оператора - за камерою, тоді буде ефект, що звертаються саме до глядачів.
✓ Спочатку слід показати місце, а тільки потім людину.
✓ Перш ніж знімати слід налаштувати камеру, а саме перевірити баланс білого та діафрагму.
✓ При відсутності мікрофону використовуй диктофон. Тоді, вже при монтажі, можна бути зіставити звук, який буде більш чіткіший, зі зображенням.
Я би з задоволенням розказала більше, проте свою практику, яка повинна була проходити в медіа центрі, «проміняла» на написання ректорської. Та все на краще! Тим паче, що все можна дізнатись у компетентного гуглу, потрохи освоювати програми та самостійно вчитись.
Тут би ще міг знаходитись IT-форум, який запам’ятався двома яскравими виступами, незважаючи на те, що в комп’ютерних технологіях мої знання обмежені. Власне через це я нічого і не розкажу про почуте, хоча it-шніки почерпнули для себе чимало.
Щиро надіюсь, що інформація, подана мною, зможе Вам знадобитись в подальшому.

— завжди Ваша,
Аляска.
Blog Widget by LinkWithin