НЕ ТАКА СТРАШНА СЕСІЯ, ЯК ЇЇ МАЛЮЮТЬ


Сесія. Одне з найбільш неприємних слів для студента. Скільки переживань, а інколи навіть страху, воно в собі несе. Підбивається підсумок за цілий семестр, де випливуть усі "косяки" і коли треба невпинно попрацювати, аби їх виправити собі у користь. Я з тих, хто постійно все відкладає на примарне "потім", що не має чітких границь. Потім - головне не зараз. І ось приходиться той день, коли завтра важливий залік/захист КПІЗу/екзамен, а нічого не готово. Всередині вже росте хвилювання, приходить непроханий час сумнівів - а чи впораюсь я до завтра? Як правило, такий період стукає в мої двері за тиждень-два до ненависного важкого дня. Замість того, щоб за цей час щось почати робити і, сильно не напружуючись, підготувати все необхідне, я лише говорю про наступаючу пору, заряджаючи тривожністю й інших. 
Як почала помічати, ми хвилюємось, розмірковуємо про роботу і плачемось в жилетку близьким, значно більше, аніж виконуємо саму роботу. В цьому дописі я постараюсь зібрати деякі поради, котрі б допомогли пережити період сесії більш спокійно, а головне - не втрачати впевненістю у власних силах.

Для початку слід усвідомити (не зрозуміти, а саме усвідомити), що нічого нереального та неймовірно важкого сесія з себе не представляє. Так, треба більше уваги приділити часу навчанню, чим зазвичай. Так, слід витратити багато вільного часу на написання ІНДЗ/КПІЗів. Так, на розваги часу майже не залишиться. Головне правильно організувати свій час, зберігати в собі спокій і не підпадати під вплив паніки. Останнім ми нічого не доб’ємося, окрім як зіпсуємо собі не лише нерви, але й настрій. Старайтесь думати позитивно, тому що сесія далеко не катастрофа. І навіть, якщо виникнуть труднощі, котрі буде практично не можливо подолати - розслабтесь. Ніхто не бажає Вам зла, і коли Ви самі почнете дивитись на речі, зменшуючи їх рівень важності, то все вирішиться само собою. 

В дитинстві, коли з щоденника майоріла красномовна погана відмітка, зазвичай батьки втішали нас, кажучи, що навчання не найголовніше. Втіште тепер себе самостійно, адже це правда. Університет - лише ще один крок на зустріч майбутньому. Нічого страшного не станеться, якщо щось не вдасться. Можливо це просто не Ваше? Ніщо не відбувається просто так і життя постійно буде направляти нас у вірному напрямку, допоки ми самі не помітимо його настирливих знаків.

Та геть погані думки! Все у нас вдасться, і сесія, не встигнеш оком мигнути, залишиться в минулому. У зв’язку з подіями, що розгортаються на рідній землі, графік навчання змістився і ось вже з цього понеділка в мене почалась сесія. Всього лиш 2 день, а я вже з превеликим нетерпінням очікую канікул. З колонок лунають новорічні мотиви, я вже планую куди поставити ялинку, а навчання десь далеко на останньому плані.

Як вже писала - я хвилювалась перед цим тижнем, думаючи, що в мене нічого не получиться. Он вже одногрупники починають щось здавати, а в мене воно не те що ще не написане, я навіть не дивилась до нього. Ці переживання повільно мене не з’їдали, допоки я сама собі не наказала зупинитись. Ще не з таких завалів виходили, не такі труднощі бачили, тому і з цією сесію справимось. Внутрішній спокій надійно оселився в мені і я не надавала великої уваги тому, що ось вже завтра треба захищати КПІЗ, якого в мене нема. "Я все зроблю" - запевняла себе і це самонавіювання зробило свою справу. Для початку слід відкинути усі думки з поганим вмістом, а замість того наповнити голову позитивними прогнозами. Ось так вчора за один приріст я написала 3 КПІЗи, а саме словосполучення "комплексне практичне індивідуальне завдання" перестало лякати. Все просто, слід лише заставити себе відкрити файл, відгородитись від речей, котрі відволікають і зробити перший крок.
Ось кілька порад, які зможуть зробити час підготовки більш приємнішим й не таким нестерпним:

Візуалізація плану 

Тримати все в голові, звичайно, добре, але надзвичайно полегшує роботу, коли ці плани виплескуються на папір. Це стосується не лише навчання, але й всього іншого загалом. Пам’ять, якою б хорошою вона не була, схильна іноді нас підводити. Та й замість того, щоб перевантажувати думки - "головне це не забути!", - виведіть цю річ ручкою та з полегшенням здихніть, адже тепер вона закарбована і набула матеріального нагадування. 
Рік в рік я пишу список майбутніх заліків/екзаменів, а разом з тим і завдання, які потрібно виконати, щоб все здати, на жовтому стікері і, що є обов’язковим, клею на видному місці. В моєму випадку це робочий стіл, а саме - календар, який перебуває під моїм поглядом практично весь час.
Така незначна схема подальших дій значно полегшить роботу та принесе колосальне задоволення, коли щось зі списку буде виконаним і можна сміливо викреслити написане.


— Канцелярія 

В шкільні часи я була буквально помішана на красивих зошитах, блокнотах, ручках, стікерах, маркерах й всьому іншому - такому яскравому. Канцелярські приладдя були справжнім магнітом для мене. Замість того, аби витратити кишенькові гроші на булочку з щедрим вмістом маку, я бігла в канцелярську крамничку й скуповувала все, що прийшлось по душі. Видно, вибрана спеціальність економіста дала свої невеличкі плоди, тому моє марнотратство зменшилось. Хоча я й досі плекаю особливу симпатію до невеличких дрібниць.
Конспект перестає бути таким похмурим за допомогою кольорового маркеру та парі стікерів збоку. І гортати його стає більш приємно. Появляється навіть бажання вчитись, яке потрібно трохи підсилити і можна братись до роботи.
Крім естетичного задоволення, всі ці дрібниці значно полегшують роботу. Менше часу затрачується на пошук визначень у сірих буквах, котрі зливаються в одну похмуру картину. Стікери дозволяють виділити лише найнеобхідніше, записати й користуватись. Це систематизує інформацію й надає їй більш привабливого вигляду.


 Смачні напої 

Коли я поринаю з головою у якусь справу, то забуваю про все навколо. Головне в цей момент витиснути із себе максимум ні на що не перериваючись. Якщо інші бажання ще можна ігнорувати, то спрагу, нажаль, ні. Зазвичай вона приходить в найбільш не підходящі моменти. Одна секунда на відволікання, аби піти на кухню і набрати стакан води, і ось - думка обірвана, що було в голові пропало. Не слід, звичайно, забувати про паузи. Вони просто необхідні. Закінчив з один пункт плану? Відпочинь. Не спіши переходити на інших. Все вспіється, а от організм потребує перерви від напруженої роботи.
Тримайте завжди біля себе кружку улюбленого чаю, звичайної води, чи любого іншого напою. Перейшовши на правильне харчування я виробила в собі звичку постійно мати біля свого робочого місця величезну кружку простої води. Ви зможете продовжувати продуктивно працювати, не розгублювати свої думки та допомагати власному організмі перебувати у працюючому стані. Якби я могла дати найцінніші поради, то однією з перших була б - пийте воду. Звичайну, негазовану, бажано джерельну. Вода - наше все і не потрібно нею нехтувати.


 Маленькі винагороди 

Кому ж подобається працювати без премій? Без почесної винагороди, яку ми заслужити своїми стараннями. Люба праця повинна бути нагородженою. Не обов’язково чимсь масштабним - балуйте себе дрібницями, але такими приємними. Дозвольте собі величезну шоколадку, яку з’їсте без допомоги інших, виділіть годину на перегляд серіалу, купіть нову ароматичну свічку... Будь що, головне, аби приносило радість і стимулювало до роботи.
 Музика 

Музика стала невід’ємною частиною нашого життя. Саме за допомогою правильної композиції можна створити потрібний настрій і, як не дивно, налаштуватись на працю. Вона не лише має чаруючу здатність розслабляти слухача, чи навпаки - бадьорити. Підібравши вірну музику можна також ефективно навчатися. Згадуючи вчорашній вечір, розумію, якби не улюблені композиції, то давно би, як то кажуть, плюнула на все і пішла спати. Приємна слуху мелодія тримала мене і поглинала в себе втому. Не приходило почуття туги, від того, щоб всі домашні вже в своїх теплих ліжках, а тобі приходиться пихтіти над задачами, мудруючи над їх рішенням. Музика - наш невидимий друг, який дійсно ніколи не відвернеться, а буде лише підтримувати.
Звичайно не слід обирати гучні мотиви.. хоча, всі ми різні. Ніколи не вгадаєш, яка пісня зможе стримувати не кинути все і піти відпочивати.


— Корисні перекуси 

Не слід забувати про харчування. Саме звідси ми черпаємо свої сили і бадьорість, причомуне лише фізичну, але й моральну. Відмовтесь від шкідливих смачностей - ними Ви зможете поласувати в любий інший день. Зараз головне бути активним, відкинути геть лінощі, а в цьому допоможуть фрукти та овочі.


Зручність 

В моїй кімнаті постійно такий собі творчий безпорядок. Я його бережно оберігаю і лише підтримую. Та іноді сукупність речей, які є зайвими, тільки давить на свідомість, заважає продуктивній роботі. Тому розбираємо свої завали, якщо вони є, прибираємо дрібниці з поверхні у ящик, залишаючи найнеобхідніше. Про ніякий дискомфорт і речі не може йти. Все, що повинні відчувати - зручність і бажання виконувати поставлені цілі.
Оберіть зручний домашній одяг, подбайте про освітлення (хоча це суперечить прийнятим нормам, та я люблю сидіти вечері в темноті, де єдиним джерелом світла є монітор комп’ютера. Саме так мені добре, тому не обов’язково це повинне бути денне світло, хоча воно не помішає, якщо вже хочеться спати, а роботи «непочатий край»).


Час 

Доволі підступний цей час, адже він має схильність бігти не помічено. Так, здається, тільки сів за виконання того чи іншого завдання, як 2 годин і не було. Часто ми через це забуваємо про необхідні речі, такі як приємні паузи на улюблені речі, або ж харчування. Не перенавантажуйте свій організм. Не вимагайте від себе занадто багато. Відпочиньте, а потім поверніться до початого, але вже з новими силами і поривом.
Вибирайте свій оптимальний варіант: розділяйте заплановану роботу на дні та поступово виконуйте; або ж як і я відкладайте на останній вечір, що є більш непосильно, але можливо. Старайтесь позбавитись від усіх чинників, що можуть Вас відволікти і самі приступайте до роботи. Не відтягуйте. як це роблю я, причому в цей самий момент. Замість того, аби готуватись до завтрашнього дня, я готова робити все, що завгодно, лиш би не вчитись. Проте від цього не втекти, а чим скоріше розправишся з надокучливим, як у моєму випадку КПІЗом, тим скоріше відчуєш смак відпочинку.
Головне робити все з задоволенням. Оточіть себе улюбленими речами й ненависна справа може набути зовсім іншого відтінку.

— завжди Ваша,
Аляска.
Blog Widget by LinkWithin