ЗАПИСКИ НА ГІТАРІ


Шановна міс Чет, 
Пише тобі гітара. Ми з містером Нечет збережемо вашу любов до мене в таємниці.

Чи часто ми робимо те, що хочемо самі? Чи часто обираємо подальший шлях самостійно? Або ж прислухаємось до порад, вказівок і навіть наказів найближчих, найрідніших? Ми боїмося покласти відповідальність на свої плечі, боїмося, що за рішення доведеться відповідати нам, і тільки від нас залежить, що буде відбуватися далі.
 Про що ця книга? Про мене. І таких же підлітків з ідентичними страхами, яких просто не злічити. Чого я боюся? Невідомості. Я не знаю, якими фарбами гратиме моє життя надалі, чи одне невірне рішення погубить все, до чого я йшла, і це дійсно лякає. Ми боїмося перечити батькам, боїмося не виправдати їхніх сподівань. Але найгірше, коли батьки не бачать всіх твоїх старань, коли вони продовжують наполягати на своєму, і переконані, що обраний ними шлях гарантує тобі "світле майбутнє" і тільки завдяки їх порадам ти будеш щасливим. Так, вони бажають нам добра, але найчастіше ця опіка тисне і не дає вільно дихати. А ми просто хочемо бути почутими. І шалено шкода, що тільки пізнавши горе, батьки можуть зрозуміти і, що найголовніше, прийняти вибір власних дітей. 

Я згодна з тим, що люди, яких ми так ласкаво називаємо "мама" і "тато" підрізають крила своїм дітям, навішують "правильні" принципи життя і чекають від нас підпорядкування. У такій же ситуації опинилася юна дівчина - неймовірно талановита і в свої роки вже заставлена із захватом слухати гру на віолончелі. В "Записках на гітарі" Мері Амато надає нашій увазі двох відмінних персонажів: слухняну дівчину і бунтаря-хлопця. Знаю-знаю, подібних персонажів можна зустріти мало не в кожній книзі, але не робіть поспішних висновків. Це не історія про слащаву і нудотну любов, що так і кипить штампами. Вона про пошук власного життєвого шляху, переосмислення речей, що раніше здавалися настільки важливими. Але в першу чергу ця книга про музику, яка врятувала дві душі, що мліють. Вона наскрізь просякнута прекрасним звучанням і душевної мелодією, яка зачіпає серце. Міс Чет і Містер Нечет зачарували мене з перших же сторінок, а в кінці це зачарування змінилося міцною любов'ю. Він подарував їй свободу, звільнивши від пут, в які закували її батьки. Вона почула його і стала тою самою людиною, в якій він потребувався, нехай і не визнавав цього. Вона стала його другою гітарою. 

❝ Хіба, щоб отримати якусь значимість, обов'язково виглядати ідеально?

Вперше побачивши "Записки на гітарі" я одразу ж пробіглася очима по анотації, що обмежувалася одним реченням. Але мене щось зачепило і інтуїція, якій я звикла довіряти, так і верещала: "Прочитай! Прочитай! Прочитай!". Що мені і залишалося зробити - тільки підкоритися. Сторінка за сторінкою і я сама того не помітила, як сльози лилися струмками, як не стримуючись я реготала, як у мені зародилося непереборне бажання придбати паперовий варіант і обійняти цю книгу, як немовля. Так-так, я обіймалася зі своєю читалкою і не могла при цьому приховати посмішку. Ця книга моя, не побоюся настільки гучної заяви. Я потонула в її сторінках, втратила лік часу і просто насолоджувалася. 

Ось хто б міг подумати, що історія віолончелістки і дивного хлопця, що почалася зі випадкових записок, закінчитися вже написанням чудових пісень. І я до безумства рада, що в мережі є деякі пісні з книги, звучанням яких можна насолодитися і згадати знову всі кумедні моменти, фрази і ще раз зануритися в ті події. Хотілося б відзначити і оформлення книги, а саме фото всіх "ескізів" пісень, начерків, що в остаточному варіанті набули вигляду чарівної повноцінної композиції. Це тільки посилює загальну атмосферу твору й надає ілюзію реальності того, що відбувається.

❝ Завжди, коли я беру гітару, я граю. Не копіюю і не наслідую когось, кого вважають хорошим музикантом. Я вкладаю те, що всередині мене. Ось що таке мліти. Коли від музики йдуть флюїди, і вони стрясають душу, коли ти млієш. Немов ти гармонізуєш з піснею, і ти - музика, а музика це ти. Тільки так я вмію.

Нехитрий сюжет, прості... живі персонажі, красива історія дружби, що так рідко зустрічається, і більше нічого не потрібно для настільки дивовижної книги, яку я, не роздумуючи, заношу в "улюблене". Тут немає нічого зайвого, не перевантажений подіями сюжет і саме це так дорого серцю. Єдине, що мені довелося не зовсім до смаку, так це кінець. Хотілося обіграти його трохи по-іншому, але в іншому книга для мене досконала. Вона пробудила в мені всю сентиментальність і трепет, які так довго зберігалися під шарами байдужості. Це твір інше, не схоже на всі інші і в цьому й полягає його чарівність. Він надає такий заряд натхнення, що захотілося відразу ж після прочитання сісти та й писати.



— завжди Ваша,
Аляска.
Blog Widget by LinkWithin